Jak zwiększyć sprzedaż? Programy lojalnościowe dla nowoczesnych firm

Error message

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls in menu_set_active_trail() (line 2405 of /var/www/vhosts/xlbowling.pl/includes/menu.inc).
Współcześnie firma, by zaistnieć i osiągnąć sukces na rynku, potrzebuje by korzystać z dobrodziejstw najnowszego marketingu jakim są takie programy lojalnościowe jak np oferowane na . Powiedzmy to wprost, zwykła reklama w radiu i telewizji już nie wystarczy. W pogodni za konsumentem i utrzymaniem jego lojalności, należy wyłożyć więcej pieniędzy oraz trudu.

Sprzedaż w XXI wieku
Source: flickr.com
Wsparcie sprzedaży jest bardzo istotne . Może być prowadzone poprzez spotkania indywidualne z klientami, pokazy dla szerszego grona lub aktywną obsługę klientów telefonicznie bądź internetowo. Wsparcie sprzedaży to podstawa nauki marketingowej, która zakłada, że pozyskanie konsumenta to tylko pierwszy etap. Następnie należy go do firmy przywiązać.

Lojalność producenta świetnie kreują programy lojalnościowe. Mogą one przybierać różne odmiany. Najczęściej spotykane naturalnie są kupony, które nabywca otrzymuje po nabyciu produktów. Po zebraniu odpowiedniej liczby, punkty może wymienić na produkty. Interesująca rzecz to fakt,że gadżet za talony niekoniecznie musi być atrakcyjny ani przydatny konsumentowi, by ten odczuł potrzebę jego otrzymania. Program lojalnościowy musi przywiązać klienta do firmy, sklepu lub towaru i zatrzymać jego lojalność poprzez uczucie uczestnictwa i bycia nagradzanym.

Trzeba zastanowić się nad tym w jaki sposób zbierane będą punkty – czy będą to niewielkie nalepki, pieczątki czy może kodowane na karcie punkty. Należy oczywiście stworzyć też katalog nagród. To my decydujemy w jakiej formie – czy fizycznie wyłożonej w sklepie książeczki czy może na stronie internetowej – albo może obie te formy. Przygotowanie takiego działań zależne jest od naszego budżetu oraz pomysłu. To oczywiste, najlepiej dostosować jego formę do specyfiki branży – odpowiednio wymyślić nagrody i ilość punktów konieczną do zgromadzenia. Jeśli mamy dobry dział marketingu, z pewnością uda się nam tego rodzaju wsparcie sprzedaży dobrze zastosować.

To wszystko składa się na współczesny marketing relacji. Bazuje on generalnie na stymulowaniu lojalności klienta i tworzeniu długotrwałej więzi. Najważniejsze jest, aby konsument poczuł się potrzebny i ważny w działalności przedsiębiorstwa. By tak się stało, niezbędne jest podtrzymanie interakcji klient-marka.

Zainteresował Cię ten tekst? Jeśli tak, to użyj źródła (http://www.ekotur.wroclaw.pl/langs/pl/index.php), żeby poznać więcej zbliżonych wiadomości. Bez ociągania kliknij zatem tutaj.



Karta na punkty
Obok wymienionych wcześniej technik, najlepiej taką relację kreuje marketing w sieci, a zwłaszcza na popularnym Fejsie. Dzięki umiejętnie prowadzonym fanpage’om, firmowi fachowcy od PR mogą wykreować relację z klientami, zobaczyć ich preferencje. Ułatwia to zbudowanie dużej bazy klientów i celne stargetowanie dóbr i usług oraz na efektywne prowadzenie działań reklamowych.

Jeżeli niespecjalizujemy się w strategiach promocyjnych, naturalnie mamy możliwość zlecić przygotowanie takiego rodzaju kampanii zewnętrznej firmie. Wtedy będziemy mieli pewność, że nasz program (polecamy darmowy program do rozliczania pit) zstanie zaprojektowany profesjonalnie i co najważniejsze odniesie planowane rezultaty czyli pomoże zatrzymać obecnych klientów i pozyskać nowych.




Author: Natalia Długosz
Source: Bonus Club
nagrodyprogram lojalnościowywsparcie sprzedażyprogramy lojalnościowepunktypieczątkikatalog nagród