Jak wykorzystujemy fotografie lotnicze?

Error message

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls in menu_set_active_trail() (line 2405 of /var/www/vhosts/xlbowling.pl/includes/menu.inc).
Mało kto nie zachwycał się podczas oglądania filmu z kadrami z powietrza. Uchwycenie wielu horyzontów, np. nadciągających wojsk lub trudnych do okiełznania przestrzeni krajobrazowych zapamiętujemy szczególnie. Uchwycenie powietrznych przestrzeni okazuje się być w cenie, lecz nie tylko kinematografia korzysta z takich rozwiązań - powietrzne spoty to również kąsek dla branży reklamowej, turystycznej i lotniczej.
Tworzone są kolejne filmy promujące stolice, w których korzysta się z materiałów firm proponujących filmowanie z powietrza (poznaj dodatkowe informacje).http://www.autopietrzak.pl/cms/o-firmie - więcej w serwisie -Drony, czyli bezzałogowe statki powietrzne posiadają zamontowane kamery cyfrowe do uchwytywania widoków z powietrza. Cena ujęć „powietrzno-plenerowych” zależy przede wszystkim od używanego sprzętu (ostrości lustrzanki), uwarunkowań urbanistycznych, sposobu ujęć (ruchliwe – powolne). Do kosztów zalicza się też czas spędzony na kręceniu filmu, a także kwestia transportu sprzętu na miejsce kręcenia.



zdjęcie
Author: Elvert Barnes
Source: http://www.flickr.com
Urządzeniem tym może być na przykład paralotnia, balon czy sterowiec co jest o wiele tańszym rozwiązaniem. Plusem tej metody jest to, że balonu nie dotyczy zakaz lotów nad terenem zabudowanym, a więc może być bez problemu wykorzystany przy fotografowaniu miast lub miejsc nie dostępnych dla płatowca. Za pomocą balonu można realizować zdjęcia z wysokości od 5 do 150 metrów nad ziemią. Aparat fotograficzny umieszczony pod balonem sterowany jest zdalnie i może wykonywać zdjęcia z powietrza pod dowolnym kątem . Wykonywane z pomocą balonu fotografie z powodzeniem możemy łączyć w rozległe panoramy. Taka sesja fotograficzna za pomocą latawca lub (instalacje alarmowe - czytaj dalej) balonu helowego może trwać w jednym i tym samym miejscu przez kilka godzin, zatem jest to kapitalna metoda do fotografowania wszelkich imprez masowych.

Dron z kamerą
Author: Peter Linehan
Source: http://www.flickr.com
Najistotniejszym czynnikiem, bez którego nie ma sensu rozpoczynać kadrowania, jest zapewnienie legalności i zabezpieczenia przestrzeni powietrznej - jeśli ta jest uznawana za niebezpieczną, bez odpowiednich kontroli i pozwoleń, nie może zostać miejscem kadrowania pod film czy spot reklamowy. Więcej: . Dlatego też robienie sesji nad dużymi skupiskami ludzi lub gęstą siecią radiowo-telewizyjną również przekracza możliwości podniebnych reżyserów. Na niesprzyjające warunki atmosferyczne nie mamy wpływu, jednak także one uniemożliwiają rozpoczęcie sesji. Zaleca się fotografowanie w godzinach okołopołudniowych i – oczywiście – nie „pod słońce”, chyba że białej smugi oczekuje twórca. Prędkość dronów zmienia się, najczęściej w przedziale 40-100 km/h, stosownie do dynamiczności kadru i efektów szybkościowych.
filmmiastodronyz powietrza